Nagyon szép sikereket ért el a Tibhar az Evolution sorozat tagjaival, ami miatt ma a legjobban keresett borítások közé tartoznak. A cég az elérhető borításaik közötti lyukakat próbálta betömni azzal, hogy az MX-P, MX-S, EL-P, FX-P borítások mellé kihozott két újdonságot: az FX-S és az EL-S borításokat. Én ez utóbbit nyúzom párban lassan másfél hete. A Tibhar Evolution EL-S borításnaknak külföldön nagyon pozitív volt a fogadtatása, amit a kipróbálás után teljesen meg is tudok érteni.

A gyártó az új borítását (Evolution EL-S) az MX-P az MX-S hibridjének állítja be, és ez a megállapítás viszonylag közel is áll a valósághoz, de azért vannak kisebb nagyobb eltérések, amit részletesebben ki fogok fejteni.
Ha valaki ezt a borítást először bontja ki, annak fel fog tűnni, hogy a szaga egyáltalán nem hasonlít az MX-P szagához. Ez a szag megint a német gyátmányú Tensor hatású borításokra utal (Adidas, Yasaka, Gewo, stb). Nem nagyon mennék bele a borítás fizikai felépítésének részletezésébe, annyi azonban bizonyos, hogy szivacsa, ha minimálisan is, de puhább az MX-P szivacsánál. Súlyra kb. ugyanannyinak tűnt, mint az MX-P, de ezt még pontosan le kell mérnem.
És akkor játékban:
A Tibhar Evolution EL-S-ről egy szó jut mindig eszembe: ÉRZÉKISÉG. Bátran mondhatom, hogy ez a gumi nagyon elüt az általam már tesztelt MX-P, MX-S, EL-P klubtól. Az EL-S esetében az érzékiség azt jelenti, hogy a labdát milyen vékonyan lehet meghúzni. Más borítások esetében ilyen fokú találati pontossággal még nem találkoztam, talán ez lehet az egyik olyan tulajdonsága a guminak, amivel majd később akár át is veheti az elsőbbséget az MX-P felett. Akár szerváláskor, akár nyesett, rövid labdák visszanyesése esetén feltűnő, hogy milyen könnyen irányítható a borítás, milyen könnyű tényleg vékonyan eltalálni a labdát, ami nagyon nagy falssal párosul.
Pörgetések esetében ugyanakkor másik kiváló tulajdonságát mutatja ez a gumi, ez pedig az alacsony falsérzékenység. Ez a borítás sebességével szorosan összefügg, mivel az minimálisan elmarad az MX-P sebességétől, ugyanakkor jóval gyorsabb, mint az MX-S. Nagy erőssége ennek a guminak, hogy erőteljes, falsos labdákra is könnyű befejezőt húzni. Ugyanakkor a borítás szivacsa nem lövi szanaszét az ellenfél labdáit, viszont mégis katapultosnak érződik a borítás. Másik pozitív tulajdonsága a falsgeneráló képesség, ami főleg induló pörgetések esetében jelentkezik. Itt, egy az egyben azt tapasztaltam, amit külföldi fórumokon leírtak, mégpedig, hogy induló pörik esetében az EL-S hihetetlen jó falsot tesz bele a labdába. Az érzés, ami egyébként pörgetésekkor jelentkezik, teljesen eltér a már megszokott MX-P érzésétől. Az EL-S jóval puhábbnak érződik, és nem nagyon hasonlít a Tenergy-k kemény szivacsához sem. Ez a gumi a teljes egészében a német Tensor érzéssel bír, mint a Xiom, Yasaka, Gewo, stb. borítások a piacon. Valójában rendesen elüt testvéreitől, az MX-P és MX-S-től, még ha a gyár az EL-S-t e két gumi kombinációjaként is mutatja be. Itt valami mást sikerült megalkotnia a gyárnak. Nem mondanám azért, hogy a visszafogottsága ellenére ne lenne benne valami durvaság, mivel a labdákat tényleg nagyon harapja, ami bizonyos agressziót kölcsönöz neki, persze pozitív értelemben. Itt érzek tényleg erős Tenergy rokoni szálakat.

Sebességében mint írtam, picit elmarad az MX-P-hez képest, de ez szinte észrevehetetlen, míg mondjuk az MX-S-nél ez a különbség azért finoman szólva arcon vágja az embert. Az EL-S esetében tenyeres oldalon ez szinte fel sem tűnik, viszont meglepve tapasztaltam, hogy fonák oldalon tényleg lassabbnak érződik, mint az MX-P. De ezt szinte egyből meg is lehet szokni. A labdák ívének magassága kb. megegyezik az MX-P-ével, itt nem érzékelhető nagy különbség. Ami biztos, hogy a labdák íve nem alacsony, de nem is extrém magas.
Összefoglalva:
A Tibhar EL-S Pro-val tényleg sikerült az MX-P és MX-S közötti lukat betömni. Nekem az MX-P is nagyon közel áll a szívemhez, de most úgy érzem, hogy egy hasonló kaliberű, ha nem jobb borítást sikerült létrehozni. Amit nagyon szívesen ajánlok azoknak, akiknek az MX-P picit gyors, és kontrolálatlannak tűnt, viszont az MX-S-t túl butának érezték. Nekik kifejezetten ajánlott. Ettől a gumitól nem kell félni, mert nem a leggyorsabb borítások egyike, ugyanakkor mégis elegendő sebességgel bír, és hihetetlen jó falsot tud generálni, meglepően jó érzéssel párosítva.
Megosztás